שדרות: כהנא במהלך משמעותי למינוי רב עיר

איתי גדסי 1 Comment on שדרות: כהנא במהלך משמעותי למינוי רב עיר

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא במהלך משמעותי למינוי רב עיר לשדרות | כיום מי שעומד כממלא מקום רב העיר הוא רב העיר קריית גת הרב משה הבלין

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן השר לשירותי דת, ח"כ, מתן כהנא חתם אתמול על מינוי נציגים לגוף הבוחר לבחירת רב ראשי לעיר שדרות. בהעדר רב לעיר כיום מי שעומד כממלא מקום רב העיר הוא רב העיר קריית גת הרב משה הבלין.

סגן השר אישר סופית את ארבעת נציגי הציבור שיהיו האחראים למנות רב חדש לעיר שיכנס לתפקידו כבר בחודשים הקרובים, ומינה את ארבעת נציגי הציבור בהסכמת ראש העיר אלון דווידי.

במכתב עליו חתם סגן השר נכתב כי בהתאם לתקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר) תשס"ז-2007 הודיע כהנא כי הוא מעביר אל מזכיר ועדת הבחירות את שמות ארבעת נציגי הציבור שמינה לאסיפה הבוחרת לבחירת רב עיר בשדרות בהסכמת ראש הרשות המקומית. הנציגים שנבחרו הם- הרב אוריאל בנר, הרב מאיר בן סימון, גב' עירית דביר והגב' לירז כהן ביטון.

כפי שפרסמנו אתמול, המועמד המוביל שככל הנראה ימונה לרב העיר הוא ראש הגרעין התורני ורב בישיבת ההסדר בעיר, הרב דרור טוויל. הרב טוויל הוא איש ישיבת הר המור, מה שמעלה תהייה מדוע כהנא יבחר בו לתפקיד.

על פי מה שחשפנו מאחורי הקלעים הסיבה היא שמתן כהנא מינה את עו"ד בן ציון ארביב לממונה על המועצה הדתית בעיר. ארביב שהיה הגזבר של הבית היהודי מונה בניגוד לרצונו של ראש העיר אלון דווידי (בעצמו פורש ימינה). בתמורה וכדי להרגיע את דוידי, כהנא סיכם עם ראש העיר שהוא לא יתערב במי יהיה רב העיר, וכך טוויל יוכל לקבל את המשרה. יש לומר שחלק מתושבי העיר עימם שוחחנו לא ממש מרוצים מהמינוי בלשון המעטה, וטוענים למינוי פוליטי.

כך או כך, נראה שזה די ברור שכהנא מנסה להשאיר חותם במשרד הדתות על ידי מינוי רבני ערים, מפני שגם הוא מבין שהזמן של הממשלה הולך ואוזל.



1 תגובות

מיין תגובות